Programma-, project- & interim-management
De professionals van de afdeling Programma-, Project- & Interimmanagement (PPI) zijn binnen de hele organisatie actief.
Ze worden ingezet voor het opzetten en uitvoeren van programma’s en projecten, en leveren interimmanagers wanneer dat nodig is. Het werken met programma’s en projecten is essentieel binnen de gemeentelijke organisatie, en de afdeling PPI heeft als taak dit verder te professionaliseren, samen met andere afdelingen.

Kennisdeling en ervaring
Dit doen ze onder andere door collega’s binnen andere afdelingen te begeleiden in het projectmatig werken en trainingen te verzorgen. Naast projecten worden de medewerkers ook vaak ingezet bij het leiden van programma's, het begeleiden van project startups, heidagen en diverse andere opdrachten zoals zelfstandige verander- en adviestrajecten.
Door het uitvoeren van diverse opdrachten bij de verschillende organisatieonderdelen neemt kennis en ervaring binnen PPI toe. Deze kennis en ervaring wordt meegenomen naar een volgende opdracht en zo helpt de afdeling PPI mee aan de doorontwikkeling van de organisatie. De professionals van PPI zijn flexibel inzetbaar en gaan dáár aan de slag waar de prioriteit het hoogst is.
